5 sposobów na zwiększenie motywacji do ćwiczeń

8 listopada 2017
5 sposobów na zwiększenie motywacji do ćwiczeń

Na pewno nie raz słyszeliście motywacyjne hasła, które nijak mają się do rzeczywistości „Ból jest stanem przejściowym, a duma pozostaje wieczna” czy mój ulubiony „Nie ma złej pogody – są słabe charaktery”. Może niektórym takie cytaty dają kopa. Prawda jest taka, że jeśli chcemy osiągnąć wyniki – musimy wziąć się w garść! Jak? Poznaj moje 5 sprawdzonych sposobów na zwiększenie motywacji.

Motywacja – skuteczne sposoby:

  1. Określ cel – Od tego trzeba, tak naprawdę, zacząć. Ma on być określony, mierzalny, realny, także ambitny. Zacznij wyobrażać sobie siebie w wymarzonej formie, zawodach czy … bikini. Dokładnie określ cel, do którego będziesz dążyć. Wyobraź sobie, jak będziesz się czuła i jak wpłynie to na twoje otoczenie. Od razu wykreujesz w sobie pewność siebie oraz pozytywne nastawienie. Teraz pozostaje rozpocząć tę drogę!
  2. Zrób plan – to zawsze działa, jeśli szykujemy się do konkretnych zawodów. Odpowiednio rozpisany plan zmusi nas do wyjścia na trening. Oczywiście można go modyfikować. Nie zawsze mamy czas czy ochotę na 10 km, kiedy na dworze -15. Sport ma być przyjemnością, dlatego w takie dni warto wybrać siłownię lub basen. Mając plan wyrobimy w sobie nawyk systematycznych ćwiczeń.sposoby na motywację
  3. Trening grupowy – cotygodniowe ćwiczenia w grupie / zajęciach fitness czy z przyjaciółką jest nie tylko szansą do poznania nowych ludzi, którzy podzielają twoją pasję, ale zmobilizuje, by wyjść na trening – bo obiecałam, bo zapisałam się, bo zapłaciłam za karnet.
  4. Nowy sprzęt – odpowiednia motywacja to klucz do sukcesu. Dla większości osób perspektywa wypróbowania nowych butów, ubrań czy zegarka w terenie brzmi kusząco. Zrób sobie nawet mały prezent i idź na trening!
  5. Nagroda – przyjmuje ona przeróżne rodzaje. Metoda marchewki jest znana od dawna. Istotna jest nagroda, ale i kara. Kiedy widzimy nagrodę, np. jeśli pójdę 3 razy w tygodniu na trening, to kupię sobie karmelowe ciastko, które uwielbiam, to mamy realną motywację. W tym przypadku przydatne jest również dokumentowanie postępów (zdjęcia/blog/kalendarz). Zachęceni szczuplejszą sylwetką, lepszą kondycją czy zdrowszymi wynikami u dietetyka będziemy szli za ciosem, by utrzymać nasze osiągnięcia.

Podsumowując…

Sport, niezależnie od dyscypliny, kocha systematyczność. W drodze do wymarzonej sylwetki nie możemy odpuszczać. Pamiętaj, że mnie również jest ciężko zmobilizować się do ćwiczeń, kiedy na dworze ciemno, zimno i ponuro.  Motywacja wtedy spada. Co wtedy? Wypróbuj chociaż jeden mój sposób na podniesienie się z kanapy, a będzie warto! Sama wprowadzam je w życie, więc wiem co mówię.

One Response to 5 sposobów na zwiększenie motywacji do ćwiczeń