7 fit przekąsek

3 lutego 2018
7 fit przekąsek

Dietetyczne przekąski to zdrowa i smaczna alternatywa dla tuczących słodyczy. Oprócz tego, że mają mało kalorii, zawierają cenne dla organizmu witaminy, mikroelementy oraz niezbędny w diecie błonnik.Chociaż sama jestem strasznym wielbicielem czekolady, to od czasu do czasu wolę schrupać lub zaserwować gościom fit przekąskę. Oto moja lista najlepszych, zdrowych smakołyków, które możemy podjadać bez wyrzutów sumienia.

7 fit przekąsek

Zestaw najbardziej FIT przekąsek na zimę:

  1. Migdały – jeśli o nie chodzi, to pojawia się tu lekki paradoks – zawierają sporo tłuszczu i są kaloryczne, ale sprzyjają odchudzaniu. Migdały zawierają dużo błonnika, który szybko i na długo wypełnia żołądek, dając uczucie sytości oraz zapobiegają wilczym napadom głodu. Poza tym łagodzą stres i koją nerwy. Jakby jeszcze było mało, obniżają poziom cholesterolu i cukru we krwi, dzięki czemu nadają się jako przekąska dla cukrzyków.
  2. Orzechy włoskie – fantastycznie wpływają na pracę mózgu, poprawiając koncentrację i pamięć. Zawierają potas, wapń, fosfor, magnez, witaminę E oraz C, naturalne tłuszcze, kwas lanolinowy. Przez bardzo dużą zawartość żelaza, polecane przy przemęczeniach, stresującej pracy, nauce, przygnębieniu czy obniżonej zawartości żelaza w organizmie.
  3. Suszone śliwki – to skuteczny lek na zaparcia. Jednak na zaparcia najlepsze są śliwki suszone, które zawierają o wiele więcej błonnika i to siedem razy więcej niż surowe owoce! Jej pozytywne działanie na nasze jelita sprawia, że znalazły się w moim ‚must have’ 7 fit przekąsek.
  4. Żurawina – Żurawina była i jest stosowana jako składnik leku na przeziębienia, anginy, problemy z żołądkiem czy pęcherzem. Te małe, czerwone kuleczki są wspaniałym dodatkiem do wielu dań i super sprawdzą się, jako przekąska do pracy.
  5. Mandarynki – stanowią dla mnie synonim świąt i zimy, bo można w tym okresie spotkać je praktycznie w każdym markecie. Mandarynka to źródło witaminy A, kwasu foliowego, potasu, wapnia, fosforu, magnezu. Tak jak inne cytrusy są skarbnicą witaminy C, lecz tylko one zawierają nobiletynę – flawonoid, który pomaga zwalczać otyłość czy zapobiegać cukrzycy.
  6. Daktyle – to idealna przekąska dla sportowców, uzupełnią niedobór glikogenu oraz potasu w organizmie. Są pyszne, słodkie i aksamitne, więc bez problemu zastąpią nam czekoladę. Można również zrobić z nich przesłodkie batoniki! Poza tym, daktyle są źródłem witamin z grupy B, które wspomagają prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Powinny po nie sięgać osoby żyjące w ciągłym stresie i cierpiące na bezsenność.
  7. Sery może i nie jest to najbardziej fit przekąska, ale zimą zdecydowanie brakuje nam witaminy D. Na dworze ciągle pochmurno, więc nie jesteśmy w stanie chłonąć jej z otoczenia. Jej pełnowartościowym źródłem, które będzie idealną przekąską na spotkania ze znajomymi czy małą pychotkę w pracy jest właśnie ser. Pokrojony w małe trójkąciki idealnie sprawdzi się jako pychotka dla łasucha. Jednak nie należy przesadzać z jego ilością!

SMACZNEGO PODJADANIA GŁODOMORY 🙂

*inspiracja – www.poradnik.zdrowie.pl

3 Responses to 7 fit przekąsek

  • Dobra wiadomość: wszystkie te rzeczy uwielbiam 🙂

  • Mandarynki zimą smakują wybornie 😀

  • Kocham takie przekąski – najrzadziej jadam sery, bo to jednak tłuste i kaloryczne, ale daktyle kupuję dość często, orzechy też staram się omijać ze względu na kaloryczność, ale od czasu do czasu sobie jakąś mieszankę kupuję. Teraz jest sezon na mandarynki, więc korzystam z niego jak tylko sie da.
    Żurawina jest ok, tylko trzeba pamiętać że większość tej dostępnej w marketach jest dosładzana cukrem, żeby nie była kwaśna. Bakalland ma żurawinę dosładzaną sokiem owocowym.