Przepisy dla biegaczy


Na co dzień staram się żyć i jeść zdrowo. Wierzę, że jesteśmy tym, co jemy. Jakiś czas temu po zrobieniu odpowiednich badań dowiedziałem się, że nie toleruję glutenu, laktozy i jajek, dlatego wszystko, co jem jest dokładnie przemyślane.  Często gotuję dla znajomych, rodziny. W związku z tym moje przepisy są dla każdego. Dania te nie są bardzo wymyśle, więc każdy może zrobić je samemu w domu. Chcę pokazać, że mimo kilku przeciwności da się jeść pysznie i zdrowo! Nie jestem ekspertem, a dietetyka to wyłącznie moja pasja. Ukończyłam kurs dietetyki sportowej i doradcy dietetycznego, aby rozszerzać swoją wiedzę na temat dietetyki. Staram się uważać na składniki oraz jakość produktów bezglutenowych.  Czasami, jednak daje się skusić na kawałek czekolady. Jeśli jesteście ciekawi co jem? Zapraszam do czytania oraz gotowania.

Dieta biegacza a trening

Jak powinna wyglądać prawidłowa dieta przedstartowa? Co jeść przed i po treningu? Czy istnieją metody, by za pomocą jedzenia polepszyć swój wynik na mecie? Te właśnie kwestie spędzają sen z powiek wielu biegaczy. Wszyscy chcemy, przecież znaleźć złotą metodę na sukces. Odpowiedzi na te pytania i kilka innych znajdziecie w nowym poście.

Continue reading
Czytaj dalej...
Kleszcze – postrach biegaczy!

Sezon na kleszcze uważam za rozpoczęty! Już sama musiałam usunąć kilka tych małych paskud po treningu w parku czy lesie. Z tymi niewielkimi gagatkami nie ma żartów. Potrafią wyczuć ofiarę z kilkuset metrów i niezauważenie skoczyć na nią. Choroby wywoływane przez kleszcze są groźne, a ich objawy często przypominają grypę lub treningowe zmęczenie. Jak rozpoznać objawy boreliozy? Kiedy zgłosić się do lekarza? W jaki sposób chronić ciało przed atakiem kleszczy?

Continue reading
Czytaj dalej...
Piramida żywieniowa – wczoraj i dziś

Idąc z biegiem czasu i biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w przyzwyczajeniach Polaków, Instytut Żywności i Żywienia opublikował najnowszą wersję piramidy żywienia. Czym jest nowa lista? To zestaw 10 zasad, które są najprostszym, krótkim i zwięzłym sposobem wyrażenia zasad prawidłowego żywienia. Aktualna wersja zawiera rewolucyjne zmiany, co bardzo mnie cieszy!

Continue reading
Czytaj dalej...
7 fit przekąsek

Dietetyczne przekąski to zdrowa i smaczna alternatywa dla tuczących słodyczy. Oprócz tego, że mają mało kalorii, zawierają cenne dla organizmu witaminy, mikroelementy oraz niezbędny w diecie błonnik.Chociaż sama jestem strasznym wielbicielem czekolady, to od czasu do czasu wolę schrupać lub zaserwować gościom fit przekąskę. Oto moja lista najlepszych, zdrowych smakołyków, które możemy podjadać bez wyrzutów sumienia.

Continue reading
Czytaj dalej...