Żele energetyczne – jeść czy nie?

Wielu biegaczy nie wyobraża sobie udziału w długodystansowych zawodach bez żeli energetycznych. Chwytamy za niego, kiedy dopada nas zmęczenie, a wiemy, że nasz trening jeszcze trochę potrwa. Słyszałam różne głosy na ten temat, dlatego czas się przyjrzeć żelikom z bliska. Co jest w ich składzie? Czy są odpowiednim źródłem energii dla biegacza? Czy każdy może je stosować?

Continue reading
Czytaj dalej...
Dieta biegacza a trening

Jak powinna wyglądać prawidłowa dieta przedstartowa? Co jeść przed i po treningu? Czy istnieją metody, by za pomocą jedzenia polepszyć swój wynik na mecie? Te właśnie kwestie spędzają sen z powiek wielu biegaczy. Wszyscy chcemy, przecież znaleźć złotą metodę na sukces. Odpowiedzi na te pytania i kilka innych znajdziecie w nowym poście.

Continue reading
Czytaj dalej...
7 sposobów na zakwasy po treningu

Nie ma chyba osoby, która nie spotkałaby się z tym problemem. Nie ważne czy długo ćwiczysz, czy wręcz przeciwnie, zakwasy mogą dopaść każdego! Przygotowując się do półmaratonu coraz częściej czuję ich obecność, na drugi lub nawet trzeci dzień po porządnym treningu potrafi  pojawić się ten specyficzny ból. Warto przez chwilę zastanowić się nad jego pochodzeniem i kilkoma sposobami radzenia sobie z nim.

Continue reading
Czytaj dalej...
Kleszcze – postrach biegaczy!

Sezon na kleszcze uważam za rozpoczęty! Już sama musiałam usunąć kilka tych małych paskud po treningu w parku czy lesie. Z tymi niewielkimi gagatkami nie ma żartów. Potrafią wyczuć ofiarę z kilkuset metrów i niezauważenie skoczyć na nią. Choroby wywoływane przez kleszcze są groźne, a ich objawy często przypominają grypę lub treningowe zmęczenie. Jak rozpoznać objawy boreliozy? Kiedy zgłosić się do lekarza? W jaki sposób chronić ciało przed atakiem kleszczy?

Continue reading
Czytaj dalej...
Piramida żywieniowa – wczoraj i dziś

Idąc z biegiem czasu i biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w przyzwyczajeniach Polaków, Instytut Żywności i Żywienia opublikował najnowszą wersję piramidy żywienia. Czym jest nowa lista? To zestaw 10 zasad, które są najprostszym, krótkim i zwięzłym sposobem wyrażenia zasad prawidłowego żywienia. Aktualna wersja zawiera rewolucyjne zmiany, co bardzo mnie cieszy!

Continue reading
Czytaj dalej...
7 fit przekąsek

Dietetyczne przekąski to zdrowa i smaczna alternatywa dla tuczących słodyczy. Oprócz tego, że mają mało kalorii, zawierają cenne dla organizmu witaminy, mikroelementy oraz niezbędny w diecie błonnik.Chociaż sama jestem strasznym wielbicielem czekolady, to od czasu do czasu wolę schrupać lub zaserwować gościom fit przekąskę. Oto moja lista najlepszych, zdrowych smakołyków, które możemy podjadać bez wyrzutów sumienia.

Continue reading
Czytaj dalej...