Pyszne dania dla aktywnych

5 czerwca 2015
Pyszne dania dla aktywnych

Zdrowe odżywianie jest tak samo ważne w życiu każdej aktywnej osoby, jak trening. Powinniśmy dostarczać organizmowi zapasu energii, która da nam siłę do efektywniejszych startów. Najważniejsze składniki budulcowe i energetyczne dla aktywnych, to węglowodany, białko, tłuszcze, żelazo, wapń i witaminy. Znajdziemy je w wielu składnikach codziennych dań. Moje przepisy są proste, bo nie lubię długo siedzieć w kuchni. Powiedziałabym nawet, że skomplikowane dania z milionem brudnych naczyń mnie przerażają 🙂

Pamiętajcie! Zdrowe jedzenie nie musi być nudne, bezsmakowe i trudne w przygotowaniu. Oto kilka moich ulubionych szybkich dań, które często goszczą w jadłospisie mojej rodziny. Będziecie mogli szybko je zrobić i zabrać do pracy.

przepisy bezglutenowe dla biegaczy

 

Tanie nazywane u mnie w pracy „zupą bez wody”, to mieszanka ryżu, warzyw i kurczaka. Potrzebne nam będą warzywa, raczej dowolne, ale ja używam marchewki, pietruszki, selera, które kroje na małe plasterki i podsmażam na oleju (najlepiej rzepakowy) z dodatkiem czosnku. Następnie na osobnej patelni podsmażamy na małe kawałeczki kurczaka (wcześniej doprawiamy go delikatnie). Oczywiście bez panierki.  Kiedy warzywa będą chrupkie, na koniec dodajemy pokrojony por. Dodajemy soli i pieprzu do smaku. Pychotka gotowa ! Możemy ją zapakować do pojemnika i zjeść na drugi dzień w pracy.

 

Inną propozycją jest sałatka z rukolą. Jest pyszna i pożywna;) Łatwo ją zrobić, wystarczy rukola ( można ją kupić wszędzie, np. paczkowana w supermarkecie), pokrojone pomidory lub koktajlowe, feta. Wszystko należy zmieszać i polać oliwą lub olejem z czosnkiem i bazylią. Wystarczy łyżka.

 

Teraz czas na pyszny i zdrowy deser, który uwieeelbiam! Kiedy nadchodzi sezon na truskawki staram się je jeść każdego dnia. Mają dużo witaminy C. Można przygotować w postaci koktajlu z jogurtem lub bez czy podjadać obrane. Jeśli chcemy zatrzymać ich smak na później można truskawki zmiksować i zamrozić. W ten sposób powstanie niesamowity sorbet.

przepisy dla biegaczy

Może to danie nie wygląda zbyt apetycznie, ale jest naprawdę pyszne;) Wiele osób pyta mnie o ten przepis, więc postanowiłam w końcu go umieścić. Na rozgrzanej patelni rozpuszczamy łyżkę masła (prawdziwego). Potem wrzucamy szpinak mrożony, ale najlepiej świeży i dokładnie umyty. Dodajemy zmiażdżony czosnek, jakieś 3 ząbki i pokrojoną fetę. Wszystko dokładnie mieszamy, aż się podgrzeje i połączy.  Co ważne ! Dopiero na koniec delikatnie solimy i dodajemy odrobinę pieprzu. Jeśli zrobimy to wcześniej, szpinak będzie gorzki.

 

To danie można zawinąć w cisto filo i zrobić szpinakową roladę. Kupujemy ciasto filo, którego każda warstwę smarujemy wodą z olejem, układamy warstwy jedna na drugiej i dodajemy farsz. Wszystko zwijamy. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180′ przez 35 minut.

 

Moją ulubiona sałatką jest moja wariacja koperkowa 🙂 Składniki są dostępne, a wykonanie banalne. Do szklanej miski wrzucamy ugorowany al dente makaron (ja używam małych kluseczek w kształcie gwiazdek), groszek i pokrojony koperek. Osobno kroimy pieczarki i podsmażamy je. Gotujemy jajka na twardo i również siekamy. Wszystkie składniki mieszamy, doprawiamy i dodajemy łyżkę majonezu kupionego lub zrobionego przez siebie.  Własny jest bardzo prosty wystarczy : wbijamy jajko, dodajemy sól, cukier, pieprz, musztardę, sok z cytryny, na koniec trochę oleju olej. Składniki miksujemy i … gotowe!

 

Na koniec moje przedstartowe danie, czyli makaron z pesto (z bazylii), kurczak i suszone pomidory. Mniaaam. Wystarczy ugotować makaron, dodać pesto, podsmażonego i odprawionego kurczaka oraz pokrojone suszone pomidory. Wiem, że pesto można zrobić samemu, ale ja jeszcze nie próbowałam.

 

Pamiętajcie w okresie letnim jest wiele możliwości, by uzupełniac witaminy. Bogactwo owoców i warzyw sprawi, że na waszych talerzach zagości prawdziwa zdrowa magia;) Smacznego!