Jak mądrze schudnąć do lata?

13 marca 2019
Jak mądrze schudnąć do lata?

Okres wiosenno – letni już niedługo nadejdzie. Nie mogę doczekać się, aż zdejmę z siebie te 10 warstw zimowych ubrań. Ostatnio, jednak zdałam sobie sprawę, że odrobinę odpuściłam sobie mocne treningi, więc czas wziąć się za siebie i popracować nad formą. Niestety nie jest to takie proste, ale jak wiadomo, wiosna sprzyja wszelkim działaniom związanym ze zrzuceniem zbędnych kilogramów, więc warto spróbować. Zobacz, co możesz zrobić, by poczuć się lepiej, odzyskać formę i jak schudnąć w mądry sposób.

jak schudnąć do lata

Na początku warto pamiętać, że zdrowe odchudzanie to utrata 0,5 do 1 kg, a nie 15kg w ciągu tygodnia. Na efekty trzeba trochę poczekać, ale za to z pewnością będą one zauważalne i trwalsze! Poza tym, jeśli nie wiemy jak powinna wyglądać nasza zdrowa dieta czy plan treningowy, warto zwrócić się o pomoc do dietetyka oraz trenera, który układając go, weźmie pod uwagę nas stan fizyczny, wagę oraz ewentualne alergie pokarmowe.

Zacznijmy od ćwiczeń

Po pierwsze, nie przesadzaj! Może perspektywa ćwiczeń 7 dni w tygodniu przyniesie zmianę wagi, ale może sprawić, że nabawisz się kontuzji. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem, postaw na spacery, delikatny nordic walking i ćwiczenia rozciągające. Nic na siłę, ponieważ organizm musi się przyzwyczaić do większego wysiłku. Nie chcesz przecież się zniechęcić już na początku. Ćwiczenia są bardzo ważną częścią zrzucania wagi. Pamiętaj, że godzina dziennie spaceru, tańca czy jazdy na rowerze sprawi, że człowiek będzie czuł się od razu lżejszy, ale i dozna mocy endorfin. Najważniejsze jest, aby trening był dostosowany do naszego poziomu trudności – na początek polecam np. marszobieg, o którym ostatnio pisałam tutaj.

Może odchudzająca dieta?

To, co jemy, w różny sposób wpływa na uczucie sytości i samopoczucie. Nasz organizm potrzebuje ciągłego dostarczania składników odżywczych, dlatego nie powinniśmy stosować tak zwanych „głodówek”, podczas których – oczywiście schudniemy – ale po chwili przybędzie nam dwa razy tyle boczków. Dzieje się tak, ponieważ organizm nie wie kiedy następnym razem będzie jadł i chomikuje pokarm w organizmie. Lepszym rozwiązaniem jest wprowadzić do jadłospisu dobre składniki, poprawiające przemianę materii i pozytywnie wpływające na nasz organizm (o diecie dla aktywnych tutaj).

Czasami po zjedzeniu posiłku czujemy chęć na kolejną przekąskę lub coś słodkiego. Oznacza to, że nasz posiłek nie był dobrze zbilansowany i nie nasycił nas dostatecznie. Niektóre produkty na dłużej hamują uczucie głodu, co sprawia, że przy kolejnym posiłku jemy mniej, a przez to możemy łatwiej pozbyć się zbędnych kilogramów. Oto najbardziej popularne produkty wspomagające odchudzanie, które warto włączyć do codziennej diety.

jak schudnąć z głową

Produkty, które ułatwiają odchudzanie

1. Jogurt naturalny – możesz go mieszać z musli, owocami czy ziarnami. Pozytywnie wpływa na florę bakteryjną i zawiera spora ilość białka, które pomaga w pobudzeniu przemiany materii. Najlepiej jest sięgać po jogurt o jak najniższej zawartości cukru, co pozwala zapobiegać wzrostowi poziomu cukru we krwi, pohamować napady głodu.

2. Cynamon – kojarzy się nam głównie ze świętami, szarlotką i grzańcem. Potrawy z jego dodatkiem nabierają intensywnego i słodkiego aromatu. Może niektórych zadziwić, że może wspomóc odchudzanie. To sprzymierzeniec osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Przyspiesza on przemianę materii, polepsza proces trawienia oraz reguluje pracę nerek.

3. Jabłko, gruszka, arbuz i ananas – świeże owoce to najlepsza metoda na zastąpienie cukru w diecie. Latem mamy ich pod dostatkiem, dlatego warto korzystać z ich dobroci. Warto wiedzieć, że owoce zawierające dużo wody pomagają wypełnić żołądek, zapobiegając przejadaniu się innymi, kalorycznymi pokarmami. Arbuz oprócz wody zawiera dużą ilość przeciwutleniaczy oraz witamin A i C. Natomiast jabłka oraz gruszki jadane ze skórką dostarczają dużą dawkę błonnika, który wypełnia żołądek. Mówi się też, że działają one jak eliksir młodości. Ananas za to jest źródłem błonnika pokarmowego, który pęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości na dłuższy czas. Dzięki niemu możemy oczyszczać organizm i wspomagać proces detoksykacji organizmu.

4. Ziemniaki – dawniej uważane za największe zło, obecnie widać ich wielki powrót. Wszystko dzięki ogromnej dawce witaminy C, potasu, beta karotenu i błonnika. Trzeba tylko pamiętać, by nie dodawać do nich niepotrzebnej śmietany,sera czy masła. Pieczone ziemniaki z dodatkiem odrobiny ziół mają tyle aromatu, że nie trzeba ich doprawiać.

5. Jajka – są niezwykle zdrowe i pełne składników odżywczych m. in. antyoksydanty, takie jak luteina i zeaksantyna, które mają korzystny wpływ na zdrowie oczu. Jajka są niesamowitym źródłem wysokiej jakości białka, która pozwala nam na długi czas zaspokoić głód.

Podsumowując – jedz i ćwicz regularnie

Sprytnie odchudzające produkty to takie, które zawierają małą ilość kalorii, ale dużą ilość błonnika i białka. Dzięki nim czujemy się najedzenie przez dłuższy czas, a nasza przemiana materii działa na pełnych obrotach. Pamiętajmy, że racjonalnym odchudzaniu nie wolno zapomnieć o piciu dużej ilości wody, regularnych posiłkach (co ok. 3h) i aktywności fizycznej. Tajemnicą jest utrzymanie odpowiedniej równowagi między dostarczaniem, a spalaniem kalorii.  Urozmaićmy dietę zdrowymi składnikami, dodajmy kilka dni na ulubiony fitness, a będziemy cieszyć się pięknym, a co najważniejsze zdrowym ciałem przez cały rok!